söndag 16 juni 2019

 Bilmånsson Rallysprint i Eslöv
Så här i student/avslutnings tider och med strulande internet och
trög dator får ni tåla att det drar ute lite längre på tiden tills
 inläggen kommer.

...det tar tid att ta sig igenom den nästan 900 bilder
jag tog under tävlingen...

Men till Eslöv tog vi oss i tid!
Idag var det Jörgen och Björn med hangarounds som kom till start.
I Golfen som hade fått en ny sponsor....
 
och ny extrautrustning - en team enligt röd mattebankare
till Björn att använda om han tyckte att Jörgen körde 
för slött....

När bilen var installerad på service platsen var 
det sedvanligt mingel som gällde....och då trevligt att 
se att våra kepsar används!





 

Andreas har ju precis som jag svårt för höger och vänster
men jag tror att det låg mer bakom att han som vanligt vis
sitter till höger satte sig till vänster i bilen....

Förarmöte....




och dags för genomkörning  glada miner!











 och så kom någon bil där kartläsaren glatt viftade med
en team Latin keps......




 Bäst bilder blir det när rutan är nere - men går inte det
så är det bara att öppna dörren för en Silvia vinkning...



 Genomkörning.....





 ...för ALLA som skulle passera på sträckan idag....
 med lite slit kom den även runt hårnålen...
 Så var vi igång!

SS1  tre varv...




 Vissa sladdade/laddade mer än andra....
 och givetvis får funktionären vara med på bild
då ha klev in ....
















 Så kom Golfen !









 och resten av startfältet - det var intressant att se
de olika spårvalen del runt huset men även mot däcken...

 Om och ifatt körningar hör varvlopp till....




kan nog tro att bilintresset gått i varv här....
"när kommer pappa?"
 Här!






 Innan SS2 startade - fick jag beskedet att Golfen fick jag
inte se mer idag om jag inte tog mig till serviceplatsen.
Det visade sig att en fjäder i gasspjället saknades och bilen 
gick inte som den skulle.
 Grabbar - ni glömde något!

 Teamet kom till publikplatsen och visade upp sin bästa sida 
i motljus. Men de tinade snabbt upp - det krävdes bara några korvar
 var för att humöret skulle stiga igen.
 Under tiden rullade bilarna förbi













 Upps - motorstopp HÄR!
 ...så vi står som ett rundningsmärke...







Ingen pallplats för teamet idag - men felet är hittat
och löst. Det var Jörgens andra tävling med bilen 
och fick idag känna att golfen är snabb på 
raksträckorna. Björn fick lite blodadtand och 
gick ut i garaget när vi kom hem - men inga 
fjäderben stod där och väntade....


Många bilder blev det - alla kommer inte att läggas ut på 
bloggen. Är du intresserad av bild på något särskilt startnummer -
 maila mig: stall_latin@yahoo.se eller lägg ett meddelande på fb.

Vissa bilder är tagna i serie - men då lägger jag oftast
bara ut en av dem.

Inlägg med blandade bilder kommer - och även lite 
bilder från Temahallens sprint finns på minneskortet.
 så välkommen åter!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar