söndag 7 juli 2019

Temahallen - grussprint

Dessa skyltar har det varit gott om runt om i byn...


Som säkerhetschef (dagens roll) var jag på plats tidigt.
Anmälan var öppen.


 Där man även hämtade ut noter för dagen.
En uppskattad presentpåse lämnades över till varje ekipage:

Innehållandes - två kepsar, pennor och godisaskar
Funktionärerna samlades...
 och bilarna rullade in....






 Släp rullades undan...
 utrustning packades fram...
 Startnummer skulle klistras på....
man skulle mingla.....
 de som bor nära slipper att lasta - då kör man till tävlingen...


Det fortsatte att rulla in bilar....



 grillen skulle monteras....

Tema hallens tält där det bjöds på kaffe och kaka skulle förberedas.. 



 jodå grillen kom på plats....

Bilarna förberedde sig för start - här en av förbilarna
 uppladdningen var lite olika....bäst att kolla mobilen...

 En gammal bekant - denna golf kördes innan av Jörgen
i Team latin rally och dess för innan av Maria Juhlin.


 utrustning på....




 jag trodde först att mekanikern var på väg in i baksätet
över kartläsaren men det var förmodligen
kameran som skulle justeras....




 bäst att kolla mobilen....
 " tummen upp posen"
 "raggar posen"


 under tiden som bilarna rullade ut iordningställdes
prisbordet.


 ...mobil.....
 "Glada förväntas fulla posen"

 " nu ska vi gasa och sladda posen"
 "hjälp jag har glömt mobilen posen"
 "phu där var den posen"





 "arga leken posen"
 "vi tar det som det kommer posen"
 "fullt påklädda posen"
 "fullt fokuserad posen" 
 " vi har det bra här i bilen posen"
 medan de sista bilarna rullade ut som de första in
 och överlämnade sina tidkort

 "hinner jag med en korv innan start posen"
 "sluta fotografera posen"

 "avslappnade posen"
 "coola posen"
 Då jag som säkerhetschef slog mig ihop med banchefen och 
åkte med dem hann vi se några bilar starta ute på sträcka







 tack för trevligt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar