söndag 11 augusti 2019

Del 1 från Snapphanerallyt
Nästan traditionsenligt åkte jag till Snapphanerallyt
i en Resuebil med sjukvårdsmateriel, två brandmän
inklusive klippverktyg och så givetvis kameran
runt halsen. Första riktiga testet med nya
kameran - som jag ännu inte är riktigt god vän med
 men håll till godo....

Dagen började på brandstationen där de tre inlånade KIA
bilarna från Newman Bil AB väntade på att lastas...

(foto Lena Lönn)


 Vädret var lite småkyligt....
 Klippverktyg mm inlastade....
 På vägen ut till SS1 lyckades jag övertala mina två 
kollegor för dagen att svänga inom serviceplatsen för
att hinna ta lite bilder....





 Bäst att slita ut en generation i taget.....

 ..och se där - några var redan uppe och ute för att kika...


 Ute på sträckan körde vi först igenom den för att 
ha en aning om hur den såg ut och vilka risk platser
där fanns. När vi placerat bilen vid starten och brandmännen
fått sitt efterlängtade kaffe var det inte långt kvar innan 
första bilen kom...

Vägarna såg bra ut efter regnet och det skulle inte bli så dammigt


 Så var första bilen på första sträckan iväg



 Nä det var inga ovanligt stora getingar vi hörde i luften...
det var fyra drönare som följde och filmade bilarna
 De låt en bit upp i luften för att vid starten lägga
sig bakom bilen - var det någon förare som tittat bakåt 
hade de nog blivit förvånade...


Drönarna styrdes av dessa två grabbar som via sina
2glasögon" kunde se samma sak som filmades. Filmerna 
ska läggas ut på Youtube - men jag tappade bort deras
 publiceringsnamn - någon som vet så får ni gärna
höra av er...XXX racing något tror jag...
 
men åter till bilarna...




 Manta....
 men besättningen var snabb med att rulla upp rutan när
jag ville ta bild på de inne i....










 Det blev snabbt håla i starten och förarna gjorde vad de kunde
för att inte starta i dem....

 Första skylten jag sett med de nya registreringsskyltarna








 Till start....
 och starta kameran....
 å iväg!















Så snart jag hinner kommer del 2 från 
SS1 - tyvärr fick vi lämna sträckan innan sista 
bilarna för att ta oss till SS4.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar