tisdag 7 januari 2020

Jörgens sammanfattning av 2019:

Vi fick inte ihop den trilskande "Blackie" som vi önskat.
 Det var många olika saker som trilskades men skam den som ger sig!

Första starten var i Eslöv med en kartläsare som inte heller hade sin bil
 (bil och bil...?) av märket Peugeot klar. Inför starten när vi linade upp
 kommenterade Björn lugnt: Vi har den stora grillen bakom oss
(betyder: gasa nu för f*n) Fartfantomen 
Peter i sin BMW syntes i backspegel vid start.
ja ja tänkte jag - jag har blinkers på bilen och kan flytta på mig....

Björn sjönk lugnt och bekvämt ner i bisittar sätet och jag berättade
 för honom att nu skulle kan få se omgivningen i långsammare takt än
 vad han är van vad,,,, jodå svarade Björn på sitt sedvanliga sätt, Sen stängde jag 
av intercomen så jag slapp höra ÖKA ÖKA för f*n!



Tyvärr hann vi bara med första sträckan innan insuget sprack och med
det god natt....

Nästa tävling var Svedalas eminenta RS. Då var besättningen fulltalig igen
med " Enkel T" (Mats med ett t)i soffan bredvid....Nu var det växellådans 
tur att munnhuggas - det gick inte att få i växlarna...sen att jag inte lyssnade
på Mats direktiv och pekande gjorde ju inte saken bättre...utan jag hittade
 det som hädanefter kallas plåtslagarspåret (vilket även Oddshammar gjorde).

Allt eftersom dagen led så fungerade körningen bättre trots växelproblem
som störde - Nöjd med dagen!

Tredje gången gillt var på Svampabanan - ha ha detta skulle bli skoj!
Men... där kom bekymmer omgående - växellådan rök ...den ville inte alls.

Men som ni vet är jag en envis gubbe - så vi låste den i tvåans växel och körde.
Tur att den kan varva ut bra! För övrigt fungerade bilen perfekt och med goer
grillkorv så blev dagen bra!





Året slutade där det började - i Eslöv. Dit kom vi med ny bytt växellåda så
nu fungerade allt  äntligen, även om vaxet i örat gjorde sig påmint igen: 
Mats läste: direkt vänster och direkt in genom nästa grind. med full gas körde
jag halva vägbeskrivningen  och missade det sista: direkt  in vänster.
Så jag fick testa att även backen fungerade som den skulle...

Nästa varv visste jag ju om det men....det var nog fler än jag som missat för
funktionären hade flyttat sig. En vits hann vi dra på sträckan i farten. Sen på uppehållet
skulle vi byta däck men det glömde/missade vi i den gemytliga depån.
Men äntligen fick vi lite lugn och avslappad körning med oss hem.
Dessa tävlingar ger mersmak inför  2020 - spännande år med
klubbkamrater och suveränerna Peter Vestlund och Björn Hansson. Även 
Göran och Susanne Hansson samt nyblivna storgrillsägaren Bosse med Andreas 
i högerstolen.

/Jörgen - bak ratten på sin Golf eller nära en grillad med bröd!

Nu väntar vi på att de andra förarna ska inkomma med sina texter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar